mandag 11. oktober 2010

Dag 3

De to første dagene har vært hektiske, spesielt stressende var det at sekken min (Snorres) ikke kom seg videre fra Istanbull, og jeg dermed var to dager uten, alt bortsett fra klærne jeg hadde på meg, og en batteriløs telefon.
Jeg ringte forsikringselskapet og fikk beskjed om at jeg kunne handle nødvendige  ting for intill kr 3000, mot at jeg hadde kvittering. Noe som viste seg å være vanskelig i ett land hvor stort sett all kontantflyt er udokumentert.

Mandag morgen kunne vi endelig hente sekken min , men siden vi skulle avgårde til Hawassa såpass tidlig sto jeg og mamma opp kl. 6 og kastet oss i en Toyota Hiace taxi,  sammen med 7 fremmede Etiopere.  I tillegg til Toyota Hiacer var det veldig mange gamle og ekstremt velbrukte ladaer, mazdaer og Toyota Corollaer, som fungerte som Taxi. (bilder kommer)

Det å få tak i kofferten var en relativt enkel sak, selvom vi fryktet det kunne ta godt over en time.

I går hadde vi en 5 timers kjøretur fra Addis til Hawassa , En skulle tro en så lang kjøretur skulle bli kjedelig, men med så mye spennende å se på gjennom vinduet, var kjøreturen noe vi ikke ville vært foruten. (bilder kommer her også)

I natt har vi sovet på ett veldig fint hotel, men strømmen var borte i byen i nesten hele går kveld. Det blir spennende å se hvor lenge til det er før vi får internetttilgang igjen.

-Snorre

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar